Elektromos VS Hagyományos motor

Elektromos kontra belsőégésű motor

 

Sok autótulajdonos számára nehéz döntés, hogy elektromos vagy hagyományos üzemanyaggal működő autót vásároljon. Mi sem árnyalja ezt jobban, mint a jelenlegi geopolitikai helyzet és az ingoványos, nehezen kiszámítható energia árak alakulása. Minden 8. forintot kiszippant a magyar gazdaságból az energiaszámla. Ilyen tápközegben ember legyen a talpán, aki kauzálisan átlatja a helyzetet és jó döntést hoz autóvásárlás során.  Véleményem szerint a mérleg az elektromos hajtás felé billen, hiába vagyok ortodox sorhat rajongó.

„A német eladási adatokban azonban kicsit messzebbről nézve nem is a Tesla berobbanása a legérdekesebb, hanem az elektromos és hibrid meghajtású autók térnyerésének az üteme. Most szeptemberben történt meg először, hogy 50 százaléknál alacsonyabb a kizárólag belsőégésű motor által hajtott autók részesedése az új autók között: a benzines autók 32,2, a dízelek pedig 17 százalékot tesznek ki. Ez azt jelenti, hogy együtt már több elektromos és hibrid autó kerül az utakra Németországban, mint „hagyományos”. Ez annak fényében különösen erős, hogy nem egész három évvel ezelőtt, 2019 decemberében még csak 10 százalékos volt az elektromos-hibrid szegmens részesedése a német autópiacon.”

(G7.hu, Kolozsi Ádám)

 

De milyen pro-kontra érvek hozhatóak fel autóváltás előtt?

Az elektromos autóra váltás mellett az egyik leggyakrabban előforduló érv, hogy kedvezőbbek a fenntartási költségei, mint hagyományos társaiké. Nem mellesleg környezettudatosabb is, ha nem egy dízel aggregátorról töltjük esténként, hanem megújuló energiával tápláljuk (persze ez sokszor nehezen kivitelezhető).

(ledgerinsights.com)

Mások azzal érvelnek, hogy az elektromos járművek vásárlásának magas kezdeti bekerülési költsége miatt nem éri meg a befektetést, nem hozza vissza az árát. Erősen vitatott téma, hogy az elektromos autók drágábbak-e, mint a belsőégésű motorral szerelt járművek.

Évek óta látható az a folyamat, hogy az elektromos és a hagyományos autók ára közötti olló egyre inkább szűkül, belátható időn belül eljön az a pont, amikor egy villanyautó megvásárlása nem lesz költségesebb, mint egy benzinesé vagy dízelé.

 

Pro érvek az elektromos autók mellett: (zanzásítva)

      • Nincs regisztrációs adó, átírási illeték és gépjárműadó (teljesítményadó).

      • Nem kell cégautó adót fizetni.

      • A zöld rendszámmal ellátott autók mentesek a védett övezetek behajtási díja alól.

      • Zöld rendszámmal a legtöbb felszíni parkolóhelyen ingyenes a parkolás.

      • Lízingeléssel cégautónak vásárolva az e-autó ÁFÁ-ja visszaigényelhető.

      • A2 tarifával éjszaka (31 ft/kW br.) otthon töltve kedvezményes kilométer-költség érhető el a hagyományos autókhoz képest, az ÁFÁ-t pedig a céges villanyszámlából a töltés után vissza lehet igényelni (ennek azért vannak előfeltételei).

      • Tölthetjük saját naperőművel (persze nappal, hagyományos esetben).

      • Környezetkímélő járművek, képesek a közvetlen környezetükben jelentősen hozzájárulni a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez, nem mellesleg a zajterhelést is csökkentik.

      • Az elektromos autók töltése kedvezőbb, mint benzint vagy dízelt tankolni, kiváltképpen, ha valaki odahaza oldja meg az áramfelvételt.

      • Az elektromos autók nagy teljesítményűek és alacsony karbantartási igényűek.

      • Az elektromos autók motorikus hatásfoka messzemenőkig takarékosabb, mint hagyományos társaiké.

      • Az elektromos autók jobban teljesítenek városi környezetben.

      • Vezetés élményük is szórakoztatóbb lehet, mivel a villanymotorok gyorsan reagálnak, így jó nyomatékkal és gyorsulással rendelkeznek.

      • Biztonságosabbak és stabilabbak. Alacsonyabban van a súlypontjuk és lenyűgözően teljesítenek a törésteszteken is.

      • Kiépíthetünk saját töltőkutat, illetve napelemrendszert, otthoni vagy céges környezetben. Ezen a tulajdonos és TALL TECH Épületvillamosság is profitálhat hosszú és rövid távon.

    Ezek véleményem szerint a sarkalatos előnyök, de biztosan bővíthetném tovább a sort, ha hosszú ideje elektromos autó tulaj lennék.

    Kontra érvek az elektromos autókhoz: (nagy vonalakban)

        • Kisebb távolságot tudnak megtenni, bár mostanában már igen szép eredményeket érnek el hatótáv tekintetében (de ezt meg is kell fizetni).

        • Jóval tovább tart feltölteni az akkumulátorokat, mint benzint vagy gázolajat tankolni.

        • Az akkumulátorok öregszenek és romlik a felhasználható kapacitásuk. Romlik a cellák közti töltöttségi kiegyenlítettségük.

        • Még magasabb a bekerülési költségük, mint hagyományos motorral szerelt társaiké.

        • Gyengén kiépített, országonként eltérő töltőhálózat.
      •  
        • Gyártás és üzemeltetés okozta környezeti terhelés.  Ha az energia hagyományos energiaforrásból származik, nem környezetbarát az üzemeltetés. Az energia nagy része egyáltalán nem tekinthető zöldnek, mert villamos energiánk jelentős része még mindig olyan erőművekből származik, amelyek fosszilis tüzelőanyagokat, például szenet, olajat és gázt használnak.

          • Túl hideg vagy túl meleg időben az akkumulátorok nem papírforma szerint teljesítenek.

          • Hosszabb út során, fukarkodhattunk télen a fűtéssel, nyáron a klímával.

         

        Azt gondolom, ezekkel hátrányokkal számolnék egy újabb autóvétel során, de az elektromos autózás tanulmányozása külön tudomány, amelyet nem lehet egzakt, minden esetben igaz axiómákkal leírni. Nincs ilyen vagy olyan szabály, ami minden körülmény közepette jó és vitathatatlan. Ebben a hitben zárom le ezt a kitekintést.

        Kérjen ajánlatot elektromos autótöltő telepítésre!

        Kérjen ajánlatot napelemrendszerre!

        Üdvözlettel a TALL TECH Épületvillamoság csapata.

        Cégnév: Tall Tech Épületvillamosság Kft.
        Székhely: H-1221 Budapest, Kerékgyártó út 6.
        Ügyvezető: Tall Péter
        Adószám: 32483741-2-43
        Telefon: +36 30 645 52 88
        E-mail: info@talltech.hu

        Kiemelt partnerünk:

        +36 30 645 52 88

        Hívj 08-18-ig (H-P)

        info@talltech.hu

        Írj és válaszolunk

        Budapest

        és környéke (20 km)

        Készítette: 1×1 MEDIA    

        talltech.hu | Minden jog fenntartva