Elektromos VS Hagyományos motor
Elektromos kontra belsőégésű motor Sok autótulajdonos számára nehéz döntés, hogy elektromos vagy hagyományos üzemanyaggal működő autót vásároljon.
Elektromos autótöltőkkel egy fenntarthatóbb jövőért.
Otthoni töltő telepítés.
Töltő telepítés vállalkozásoknak.
Hivatásunkat körültekintően végezzük, amihez nevünket, garanciánkat adjuk.
– Gazdaságosabb más üzemanyagokhoz képest
– Környezettudatosabb megoldás
– Otthoni erőforrásokkal is táplálhatjuk (például napelemmel)
– Profi csapat
– Gördülékeny együttműködés
1. lépés
2. lépés
3. lépés
4. lépés
5. lépés
6. lépés
1. lépés
2. lépés
3. lépés
Alapvetően két féle áramforrásról lehet tölteni az elektromos autókat. Váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC) áramforrásról. Az autó típusa és csatlakozási lehetőségei, valamint a hálózati lehetőségek szablyák meg, hogy melyiket használhatjuk.
Az autók maximális töltési teljesítményét általában fedélzeti számítógépük, gyártási specifikációik határozzák meg. Ezért is fontos a hozzáértő átgondolt szabvány kivitelezés autótöltő telepítéskor.
A töltési teljesítmény az az energiamennyiség, amely óránként az akkumulátorba bevihető.
Három tényező határozza meg:
A leggyengébb láncszem adja meg a töltési teljesítményt. A fenti esetben 5,75 KW/h a hálózati teljesítmény lesz a szűk keresztmetszet.
Egyfázisú változatok | Háromfázisú változatok |
3,7 kW / 1×16 A-es | 11 kW / 3×16 A-es |
5,7 kW/ 1×25 A-es | 17 kW / 3×25 A-es |
7,4 kW / 1×32 A-es | 22 kW / 3×32 A-es változatban kapható |
Jellemzően 40 kW/h töltési sebesség feletti, amit már villámtöltés kategóriába sorolhatunk, hiszen akár 30 perc is elegendő lehet a maximális energiamennyiség felvételére. Azt viszont nem szabad elfelejtenünk, hogy meghatározó az akkumulátor mérete, felvevő képessége.
Otthon ritkán kerül kiépítésre gyorstöltő (Kérje egyedi árajánlatunkat).
Mode1 töltés: háztartási dugalj használatával, beépített védelem nélkül töltesz. Nem jellemző és nem is annyira ajánlott megoldás és igen lassú töltést biztosít.
Mode2 töltés: háztartási dugalj használatával, a töltőkábelbe szerelt elektronikus vezérlőeszköz, ICCB (In-Cabel-Controll-Box) is szerepet kap. Nem lesz éppen gyors töltés (2,3-3,5 kW), hiszen a teljes töltöttség eléréséhez autótípustól függően 8-12 óra is kellhet.
Mode3 töltés: az úgynevezett normál töltés. Töltőberendezés használatával történik a váltóáramú (AC) töltés, a mode2 többszöröse is lehet, 7,4 – 22 kW. Közterületeken találkozhatunk velük és ilyenek a fali töltők, amik a 220 V-os váltóáramot használják az autó töltésére. A töltés sebessége az autó fedélzeti töltőjétől is függ, így akár másfél óra alatt is elérhető a teljes töltöttségi szint. A 22 kW-os töltés esetében már használhatjuk a gyorstöltő kifejezést.
Mode4 töltés: Egyenáramú (DC) töltéssel lehetséges. A töltési sebesség 40 kW feletti, amit már villámtöltés kategóriába sorolhatunk, akár 30 perc is elegendő lehet a maximális töltöttségiszint elérésére.
Hálózati dugalj:
A szabványosan kialakított háztartási aljzaton keresztül Mode 2-es töltőkábellel max. 3,7 kW-al (230 V, 16 A) töltheti elektromos autóját, abban az esetben, ha a dugaljhoz érkező vezeték minimális keresztmetszete 3×2,5mm2. Megszakítás nélkül érkezik a C16-os kismegszakítótól a dugaljig. Valamint a rendszer el van látva minimum „A” típusú áramvédő kapcsolóval.
Egyfázisú (kék színű) az úgynevezett kempingcsatlakozó legfeljebb. 7,4 kW (230 V, 32 A) töltőteljesítménnyel.
Háromfázisú (piros színű) ipari aljzatokhoz. Kisméretű ipari dugó (CEE 16) 11 kW (400 V, 16 A) teljesítménnyel képes tölteni. Nagy ipari csatlakozó (CEE 32) lehetővé teszi akár 22 kW (400 V, 32 A) teljesítménnyel képes tölteni.
A Type 1 típusú csatlakozó egy fázison maximum 7,4 kW (230 V, 32 A) teljesítménnyel képes tölteni. Ha a szabvány feltételek adottak. A szabványt elsősorban az ázsiai régióból származó autómodellekben alkalmazzák, ezért Európában kevés Type 1-es nyilvános töltőállomás található.
Type 2-es csatlakozó már európai szabvány. Maximális töltési sebesség 7,4- 22 kW között teljesít. A legtöbb nyilvános töltőállomás Type2-es (töltő oldali) bemeneti aljzattal van felszerelve. Az összes 3 fázisú Mode 3 utcai gyorstöltőkábel Type 2-es csatlakozóval van ellátva. A töltőállomásokon található összes Mode 3 típusú töltőkábel rendelkezik úgynevezett Mennekes /Type2 -es típusú csatlakozóval.
Az egyenáramú (DC) töltéshez, a járművekbe speciális csatlakozókat építenek be a gyártók. Sok esetben ez egy külön csatlakozó aljzat az autón. A CCS csatlakozó a Type 2-es csatlakozó továbbfejlesztett változata. Az új fejlesztéseknek köszönhetően, további két áramellátási érintkezővel rendelkezik a gyors töltés céljából, és támogatja az AC és DC töltési teljesítményt 170 kW-ig. A gyakorlatban ez az érték az érték 50 kW körül van.
CHAdeMO töltő (japán szabványból átvett, japán elnevezéséből: O cha demo ikaga desuka – „Kér egy kis teát?”). Ezt a töltési szabványt Japán fejlesztés. 50 kW-ig képes tölteni a megfelelő nyilvános töltőállomásokon. A következő gyártók kínálnak elektromos autókat, amelyek kompatibilisek a CHAdeMO csatlakozóval: BD Otomotive, Citroën, Honda, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Subaru, Tesla (adapterrel) és Toyota.
A Tesla a Type2-es típusú Mennekes csatlakozó módosított változatát használja, az általa kiépített Supercharger töltőállomásokon. 72 kW hálózati töltés tesz lehetővé, hogy a Model S mindössze 30 perc alatt 80%-ig feltöltődön. A Tesla ezt a hálózatot ingyen biztosítja ügyfeleinek. A mai napig nincs lehetőség más gyártmányú autókat tölteni Tesla szupertöltővel.
Hamarosan..
Rendelkezésre álló hálózati kapacitás: Többek között a fázisok száma, a rendelkezésre álló töltésre felszabadítható teljesítmény.
Töltő típusa: 1 fázisú, 3 fázisú. Töltési teljesítmény KW/h-ban megadva,
Töltőkábel típusa: a különböző típusú töltőkábelek közé tartozik a Type 1, Type 2 és a CHAdeMO, amelyek mindegyike különböző sebességgel tölt.
Tölteni kívánt járművek száma: ez inkább a közhasználatú elektromos töltőket érinti, mint a háztartási töltőket. Ha az elektromos járművek és a töltők összesített maximális töltési teljesítménye meghaladja a töltőállomás által leadott maximális teljesítményt, az befolyásolja a töltési sebességet.
Elektromos járművek akkumulátorának töltöttségi szintje: ha egy elektromos autó akkumulátora 20% alatt van vagy 80% felett, a töltési sebesség fele akkora lehet, mint általában. Ez az elektromos járművek gyártóinak beépített funkciója, amely optimalizálja az akkumulátor élettartamát és megakadályozza a túltöltést.
Napszak: inkább az otthoni töltőket érinti. Az elektromos autó csúcsidőben történő töltése lassabb töltést eredményez, mivel több energiát vesznek fel a hálózat egyéb fogyasztói. Árnyalva persze, ha nincs külön villanyóránk vagy napelemünk az autótöltésre.
Környezeti hőmérséklet: az akkumulátorok kevesebb töltést tudnak felvenni alacsonyabb hőmérsékleten. A hideg időjárás jelentősen befolyásolhatja az elektromos autó töltési sebességét. Az akkumulátor hatótávolságát is befolyásolhatja.
„Az egyik haverom azt mondta, hogy a váltakozó (AC) áramú töltés esetén törekedni kell arra, hogy minél lassabban töltsük fel az autót.”
Az akkumulátorok viselkedése, tanulmányozása külön tudomány, amelyet nem lehet egzakt, minden esetben igaz axiómákkal leírni. Nincs ilyen vagy olyan szabály, ami minden körülmény közepette jó és vitathatatlan.
Megalapozatlan állítás, a lassú töltéssel nem járunk jobban anyagilag. Nincs értelme napokig a dugaljon lógni. Az akkumulátor szempontjából teljesen mindegy, hogy 3,68 kW-os (16A) vagy 7,36 kW-os (32A) teljesítménnyel végezzük az autó töltését. Mitöbb, az áram egyenárammá alakításánál kisebb töltési teljesítménynél nagyobb a veszteség. Az autó inverterének (fedélzeti töltőnek) mindig van átalakítási vesztesége.
De mi okozhat egyéb energiaveszteséget a töltés során?
Ha váltóáramról töltünk, a korábban leírtak alapján az aranyszabály az, hogy minél nagyobb teljesítménnyel töltünk, annál rövidebb a töltési folyamat, és annál kisebbek a veszteségek.
DC töltésnél (többnyire utcai gyorstöltés) átalakítási veszteséggel nem kell számolni, viszont többet kell fizetnünk érte. A legfontosabb eltérés az, hogy ebben az esetben a váltóáram egyenáramra alakítása a töltőoszlopban történik meg (hiszen a töltőoszlop is váltóáramú táplálást kap a hálózatból), így az ebből következő veszteségek nem az autóban, hanem a töltőoszlopban jelentkeznek. Emiatt a töltőbe több áram megy be, mint amennyi az átalakítás után az autóba tovább halad. Ez az egyik ok, ami miatt az egyenáramú töltőoszlopon többet kell fizetni egy kilowattóráért, mint az otthoni váltóáramú töltésért.
Az akkumulátorok tárolókapacitását nem teszi tönkre a gyorstöltés. Nem az akkucellák töltéstároló képessége romlik el a melegtől, a nagy áramtól, és nem a villámtöltő összeesküvés titkostársaság próbálja meg a drága autód akkuját tönkre tenni, hogy minél előbb újat kelljen vegyél, hanem egyszerűen minden cellában más lesz a töltöttség szintje a sorba kötésnek köszönhetően. Romlanak a cellák közti kiegyenlítettségek.
50-100 cella van sorba kötve, és ezeket egyszerre, azonos árammal töltjük, mivel a sorba kötés miatt nem tud más árammal töltődni, mint az összes többi szomszédja. Már gyárilag is van 3% eltérés az akkuk kapacitása és belső ellenállása terén; ezt a specifikációk pontosan megadják. Általános tapasztalat, hogy az olcsóbb akkuk paraméterei jobban szórnak.
A belső ellenállás 30%-os növekedése (ami teljesen normális egy öreg cella esetében) 3,6%-kal csökkenti az akkuba jutó energiát.
A folyamatos villámtöltés (amikor lassú töltő közelébe sem engedjük az autót) rontja a cellák kiegyenlítettségét, így csökkenhet a használható tartomány.
Ha viszont 4-5 villámtöltés után beiktatunk 1-2 otthoni töltést, lehetőleg 100%-ra, akkor a BMS (Battery Managment System) szépen kiegyenlíti a cellák közti töltöttségkülönbségeket.
Márka | Model | Akkumulá-tor kapacitás | Hatótávol-ság | Töltési kapacitás | Hatótávol-ság 1 óra töltés után | Töltési idő | Töltési idő dugalj-nál | Töltési csatlakoz-ás | Fogyasztás kWh/100km |
Audi | e-tron 55 | 95 kWh | 409 km | 22kW | – | 6:54 h | 33:02 h | Type 2 | – |
| A3 Sportback e-tron | 8,8 kWh | 50 km | 3,7 kW | 32 km | 2:15 h | 3:45 h | Type 2 | 11,4 kWh |
| Q7 e-tron quattro | 17,3 kWh | 56 km | 7,2 kW | 35 km | 2,5 h | 8 h | Type 2 | 19 kWh |
BMW | i3 (60 Ah) | 18,8 kWh | 190 km | 3,7 | 4,6 | 7,4 kW | 25 | 35 | 55 km | 5,5 | 4,5 | 3 h | 8,5 h | Type 2 | 12,9 kWh |
| i3 (94 Ah) | 27,2 kWh | 300 km | 3,7 | 11 kW | 25 | 80 km | 8 | 3 h | 12 h | Type 2 | 12,6 kWh |
| i3s | 27,2 kWh | 280 km | 3,7 | 11 kW | 25 | 80 km | 8 | 3 h | 12 h | Type 2 | 14,3 kWh |
| i8 | 7,1 kWh | 37 km | 3,7 kW | 25 km | 2 h | 2,5 h | Type 2 | 11,9 kWh |
| 225xe Active Tourer | 7,7 kWh | 41 km | 3,7 kW | 25 km | 2 h | 3 h | Type 2 | 11,9 kWh |
| 330e Limousine | 7,6 kWh | 37 km | 3,7 kW | 25 km | 2,5 h | 3,5 h | Type 2 | 11,9 kWh |
| X5 xDrive40e | 9,2 kWh | 31 km | 3,7 kW | 25 km | 2,5 h | 3,5 h | Type 2 | 15,3 kWh |
Chevrolet | Volt | 10,3 kWh | 85 km | 4,6 kW | 20 km | 2,5 h | 5h | Type 2 | 22,4 kWh |
Citroen | Berlingo Electric | 22,5 kWh | 170 km | 3,2 kW | 15 km | 7,5 h | 10 h | Type 1 | 17,7 kWh |
| C-ZERO | 14,5 kWh | 150 km | 3,7 kW | 25 km | 4,5 h | 6,5 h | Type 1 | 12,6 kWh |
e.Go | Life 20 | 14,9 kWh | 121 km | 3,7 kW | 20 km | 4 h | 6,5 h | Type 2 | 11,9 kWh |
| Life 40 | 17,9 kWh | 142 km | 3,7 kW | 20 km | 5 h | 8 h | Type 2 | 12,1 kWh |
| Life 60 | 23,9 kWh | 184 km | 3,7 kW | 15 km | 7 h | 10,5 h | Type 2 | 12,5 kWh |
Fisker | Karma | 20 kWh | 81 km | 3,7 kW | 17 km | 6 h | 9 h | Type 1 | 20,6 kWh |
Ford | Focus Electric (since 2017) | 33,5 kWh | 225 km | 3,7 |4,6 | 6,6 kW | 25 | 30 | 40 km | 8 | 7,5 | 5,5 h | 15 h | Type 1 | 15,9 kWh |
| Focus Electric (until 2017) | 23 kWh | 162 km | 3,7 |4,6 | 6,6³ kW | 25 | 30 | 40 km | 6,5 | 5,5 | 4 h | 10,5 h | Type 1 | 15,4 kWh |
Hyundai | Kona Elektro 150 kW | 64 kWh | 484 km | 7,2 kW | 45 km | 4:39 h | 22:15 h | Type 2 | 14,3 kWh |
Kona Elektro 100kW | 42 kWh | 305 km | 7,2 kW | 45 km | 3:03 h | 14:36 h | Type 2 | 13,9 kWh | |
IONIQ Elektro | 28 kWh | 280 km | 3,7 |4,6 | 6,6³ kW | 30 | 35 | 55 km | 8 |6,5 | 4,5 h | 12,5 h | Type 2 | 11,5 kWh | |
| IONIQ Plug-in-Hybrid | 8,9 kWh | 50 km | 3,3 kW | n.A. | 4 h | n.A. | Type 2 | n.A. |
Jaguar | I-PACE | 90 kWh | 480 km | 7.2 | 50 kW | 30 | 270 km | 13 | 2 h | 39,5 h | Type 2 | 21,2 kWh |
Kia | Soul EV (until 2017) | 27 kWh | 212 km | 3,7 | 4,6 | 6,6 kW | 25 | 30 | 45 km | 7,5 | 6 | 4,5 h | 12 h | Type 1 | 14,7 kWh |
| Soul EV (since 2017) | 30 kWh | 250 km | 3,7|4,6 | 6,6 kW | 25| 30 | 45 km | 8,5 | 7,5 | 5 h | 13 h | Type 1 | 14,3 kWh |
| e-Niro | 64 kWh | 455 km* | 7,2 kW | 45 km | 9:30 h | 28 h | Type 2 | 14,3 kWh |
| e-Niro | 39,2 kWh | 289 km* | 7,2 kW | 45 km | 5:30 h | 17 h | Type 2 | 13,9 kWh |
Mercedes-Benz | B-Klasse Sports Tourer B 250 e | 28 kWh | 200 km | 3,7 | 11 kW | 20 | 65 km | 8 | 3 h | 12,5 h | Type 2 | 16,6 kWh |
| C-Klasse C 350 e | 6,2 kWh | 31 km | 3,7 kW | n.A. | 2 h | 3 h | Type 2 | n.A. |
| EQC | 80 kWh | 450 km | 7,2 kW | n.A. | 11 h | 35 h | Type 2 | 22,2 kWh |
| GLE 500 e 4Matic | 8,8 kWh | 30 km | 2,8 kW | n.A. | 3,5 h | 4 h | Type 2 | n.A. |
| S 500 e | 8,7 kWh | 33 km | 3,7 kW | 25 km | 3 h | 4 h | Type 2 | 13,5 kWh |
| eVito | 41,4 kWh | 150 km | 7,2 kW | n.A. | n.A. | n.A. | Type 2 | n.A. |
Mitsubishi | i-MiEV | 16 kWh | 160 km | 3,7 kW | 25 km | 6 h | 7 h | Type 1 | 12,5 kWh |
| Plug-in Hybrid Outlander | 12 kWh | 50 km | 3,7 kW | 25 km | 5 h | 6 h | Type 1 | 13,4 kWh |
NISSAN | Leaf (24 kWh) | 24 kWh | 199 km | 3,3 | 4,6 | 6,6³ kW | 20 | 25 | 40 km | 7 | 5,5 | 4 h | 11 h | Type 1 | 15,0 kWh |
| Leaf (30 kWh) | 30 kWh | 250 km | 3,3 | 4,6 | 6,6³ kW | 20 | 25 | 40 km | 9 | 7 | 5 h | 13,5 h | Type 1 | 15,0 kWh |
| Leaf ZE1 (40 kWh) | 40 kWh | 270 km | 3,3 | 4,6 | 6,6³ | DC 50 kW | 300 km in 40 min | 4:30 h | 13:54 h | Type 2 | 17,0 kWh |
| e-NV200 EVALIA | 24 kWh | 167 km | 3,3 | 4,6 | 6,6³ kW | 15 | 25 | 35 km | 7 | 5,5 | 4 h | 11 h | Type 1 | 16,5 kWh |
Opel | Ampera | 16 kWh | 40 km | 3,7 kW | n.A. | 4,5 h | 7 h | Type 1 | n.A. |
| Ampera-e | 60 kWh | 520 km | 7,4 |50 kW | 150 km in 30 min an 50 kW | 8,5 h | 26,5 h | Type 2 | 14,5 kWh |
Peugeot | iOn | 14,5 kWh | 150 km | 3,7 kW | 30 km | 5 h | 6,5 h | Type 1 | 14,5 kWh |
| Partner Electric | 22,5 kWh | 170 km | 3,2 kW | 15 km | 7 h | 10 h | Type 1 | 22,5 kWh |
Porsche | Cayenne S E-Hybrid | 10,8 kWh | 36 km | 3,6 | 4,6| 7,2 kW | 15 | 20 | 30 km | 3 | 2,5 | 2 h | 5 h | Type 2 | 20,8 kWh |
| Panamera Turbo S E-Hybrid | 14,1 kWh | 50 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 16,2 kWh |
| Panamera Turbo S E-Hybrid Executive | 14,1 kWh | 50 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 16,2 kWh |
| Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo | 14,1 kWh | 51 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 17,6 kWh |
| Panamera 4 E-Hybrid | 14,1 kWh | 51 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 15,9 kWh |
| Panamera 4 E-Hybrid Executive | 14,1 kWh | 51 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 15,9 kWh |
| Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo | 14,1 kWh | 51 km | 3,6 | 7,2 kW | 15 | 25 km | 4,5 | 2 h | 6,5 h | Type 2 | 15,9 kWh |
Renault | Fluence Z.E. | 22 kWh | 185 km | 3,6 kW | 20 km | 6.5 h | 10 h | Type 2 | 14 kWh |
| Kangoo Z.E. (until 2017) | 22 kWh | 170 km | 3,6 kW | 20 km | 6.5 h | 10 h | Type 1 | 14 kWh |
| Kangoo Z.E. 33 | 33 kWh | 270 km | 4,6 | 7,2³ kW | 25 | 35 km | 8.75 | 6 h | 14 h | Type 2 | 15,2 kWh |
| Twizy 45 | 5,8 kWh | 90 km | 3,7 kW | 50 km | 2 h | 3 h | Type 2 | 8,4 kWh |
| Twizy 80 | 6,1 kWh | 100 km | 3,7 kW | 50 km | 2 h | 3 h | Type 2 | 8,4 kWh |
| ZOE R240 | 22 kWh | 240 km | 22 kW | 180 km | 1,75 h | 13,5 h | Type 2 | 13,3 kWh |
| ZOE R90 (Z.E. 40) | 41 kWh | 403 km | 22 kW | 180 km | 2,67 h | 25 h | Type 2 | 13,3 kWh |
| ZOE Q90 (Z.E. 40) | 41 kWh | 370 km | 22 kW | 165 km | 2,67 h | 25 h | Type 2 | 14,6 kWh |
smart | fortwo electric drive (until 2016) | 17,6 kWh | 150 km | 3,3 | 22 kW | 20 | 160 km | 6 | 1 h | 8 h | Type 2 | 15,1 kWh |
| EQ fortwo electric drive | 17,6 kWh | 160 km | 4,6 | 22 kW | 30 | 160 km | 4 | 1 h | 8 h | Type 2 | 13-13,5 kWh |
| EQ cabrio electric drive | 17,6 kWh | 160 km | 4,6 | 22 kW | 30 | 160 km | 4 | 1 h | 8 h | Type 2 | 13-13,5 kWh |
| EQ forfour electric drive | 17,6 kWh | 150 km | 4,6 | 22 kW | 30 | 160 km | 4 | 1 h | 8 h | Type 2 | 13,1 kWh |
Tesla | Model S 70D | 70 kWh | 470 km | 11 | 16,5 kW | 40 | 65 km | 7 | 4,5 h | 31 h | Type 2 | 20 kWh |
| Model S 75D | 75 kWh | 490 km | 11 | 16,5 kW | 40 | 65 km | 7,5 | 5 h | 33 h | Type 2 | 21 kWh |
| Model S 90D | 90 kWh | 550 km | 11 | 16,5 kW | 40 | 65 km | 8,5 | 6 h | 40 h | Type 2 | 21 kWh |
| Model S 100D | 100 kWh | 632 km | 11 | 16,5 kW | 65 km | 9,5 | 6,5 h | 45 h | Type 2 | 21 kWh |
| Model S P100D | 100 kWh | 613 km | 11 | 16,5 kW | 65 km | 9,5 | 6,5 h | 45 h | Type 2 | 21 kWh |
| Model X 75D | 75 kWh | 417 km | 11 | 16,5 kW | 40 | 65 km | 7 | 5 h | 33 h | Type 2 | 20,8 kWh |
| Model X 90D | 90 kWh | 489 km | 11 | 16,5 kW | 40 | 65 km | 8,5 | 6 h | 40 h | Type 2 | 20,8 kWh |
| Model X 100D | 100 kWh | 565 km | 16,5 kW | 70 km | 6,5 h | 45 h | Type 2 | 20,8 kWh |
| Model X P100D | 100 kWh | 542 km | 16,5 kW | 70 km | 6,5 h | 45 h | Type 2 | 22,6 kWh |
| Model 3 | 75 kWh | 499 km | 11 kW |
| 7.5 h | 35 h | Type 2 | 14.1 kWh |
Toyota | Prius Plug-In Hybrid(until 2016) | 4,4 kWh | 25 km | 2,8 kW | n.A. | 1,5 h | 2,5 h | Type 1 | 5,2 kWh |
| Prius Plug-In Hybrid | 8,8 kWh | 50 km | 3,7 kW | 25 km | 2 h | 3 h | Type 2 | 7,2 kWh |
Volkswagen | e-up! | 18,7 kWh | 160 km | 3,6 kW | 25 km | 6 h | 9 h | Type 2 | 11,7 kWh |
| e-Golf(until 2016) | 24,2 kWh | 190 km | 3,6 kW | 30 km | 7 h | 11 h | Type 2 | 12,7 kWh |
| e-Golf | 35,8 kWh | 300 km | 7,2 kW | 60 km | 5 h | 16 h | Type 2 | 12,7 kWh |
| Golf GTE | 8,7 kWh | 45-50 km | 3,6 kW | 25 km | 2.25 h | 3.75 h | Type 2 | 11,4-12 kWh |
| Passat Limousine GTE | 9,9 kWh | 50 km | 3,6 kW | 25 km | 3 h | 5 h | Type 2 | 12.2-12.7 kWh |
| e-Crafter | 35,8 kWh | 173 km | 4,6 | 7,2 kW | 20 | 30 km | 8 | 5,5 h | 16 h | Type 2 | 21,5 kWh |
Volvo | C30 Electric | 24 kWh | 163 km | 22 kW | 120 km | 1,5 h | 11 h | Type 2 | 17.5 kWh |
| V60 Plug-In Hybrid | 12 kWh | 50 km | 3,6 kW | 16,5 km | 3,5 h | 4,5 h | Type 2 | 21.7 kWh |
| XC90 Plug-In Hybrid | 9,2 kWh | 43 km | 3,6 kW | 15 km | 2,5 h | 4,5 h | Type 2 | 18.2 kWh |
Elektromos kontra belsőégésű motor Sok autótulajdonos számára nehéz döntés, hogy elektromos vagy hagyományos üzemanyaggal működő autót vásároljon.
MINŐSÉG VÁLLALÁSA AZ ÉPÍTŐIPARBAN
Az építőiparban a jó hírnév és a bizalom a vállalkozás fejlődésének és növekedésének sarkalatos pontja, ezért mindig a legjobb tudásunk szerint járunk el a kivitelezéseink folyamán, a szabványokat, a megvalósíthatóságot és a partnereink érdekeit szem előtt tartva.
A minőségpolitikánk gondoskodik arról, hogy a helyes dolgokat megfelelő módon is csináljuk, míg a műszaki minőség-ellenőrzés arra irányul, hogy az elvégzett feladatok eredményei megfeleljenek a meghatározott szabványoknak.
A megfelelő végeredmény érdekében árainkat a szabvány minőségi követelmény szintjéhez kötjük. Nem célunk minden munkát elvállalni. Célunk a megfelelő idő alatt, piaci nívót képviselni.
Árainkat a munka összetettsége, mérete, a rendelkezésre álló idő és a munkakörülmények összeségének ismeretében kalkuláljuk ki. Nem célunk a legolcsóbbnak lenni. Célunk az Ön sikere.
Számunkra fonatosak az emberi értékek, az empatikus de következetes hozzáállás.
Hisszük, ha jól bánunk a partnereinkkel, ugyan ezt várhatjuk tőlük.
Cégnév: Tall Tech Épületvillamosság Kft.
Székhely: H-1221 Budapest, Kerékgyártó út 6.
Ügyvezető: Tall Péter
Adószám: 32483741-2-43
Telefon: +36 30 645 52 88
E-mail: info@talltech.hu
Hívj 08-18-ig (H-P)
Írj és válaszolunk
és környéke (20 km)
Készítette: 1x1MEDIA
talltech.hu | Minden jog fenntartva
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |